Scholen

Informatie voorScholen

Werk jij binnen een instelling met kinderen met sociaal emotionele moeilijkheden? En gun jij deze kinderen meer zelfvertrouwen en een onvergetelijke surfervaring? Tijdens een Surf&Durf uitje kunnen de kinderen binnen jullie instelling Surf&Durf in één dag ervaren.

Je kunt een dagdeel (circa 3.5uur) spelenderwijs kennis maken met surfen, zelfvertrouwen en het ervaren van je eigen kracht. Samen met individuele begeleiding en een surfleraar ga je op het strand en in water ervaring opdoen met de stoere sport golfsurfen.

Net als bij de training staat voorspelbaarheid en meedoen op je eigen niveau centraal. Zo weten de deelnemers wat hen te wachten staat en kunnen ze een ochtend plezier ervaren, succeservaring opdoen en genieten van en heerlijke dag op het strand.

Hoe ziet een Surf&Durf uitje er uit?

Nadat de deelnemers zijn aangekomen op het strand en kennis hebben gemaakt met de begeleiding, gaan zij samen met hen een wetsuit uitzoeken en omkleden. Op het strand krijgen de deelnemers allereerst een korte uitleg over het surfen (de surfplank, je wetsuit en de golven). Vervolgens maken we kennis met elkaar en doen en we een warming-up. Deze activiteiten zullen in het teken staan van beweging, stevig staan en opdoen van succeservaring. Na de warming-up is het tijd om het water in te gaan en te oefenen met de surfplank: liggen, staan, zitten, balanceren, vallen en weer opstaan, het hoort het allemaal bij! Na het surfen is het tijd om te douchen en om te kleden. Dan sluiten we de dag gezamenlijk af en kunnen de kinderen voldaan, moe en ontspannen mee terug!

Voor wie zijn de Surf&Durf uitjes?

• Zorginstellingen die een dagje uit willen organiseren
  • SBO/SVO scholen die een schoolreisje willen plannen

Optioneel:

• Na zo’n fysieke activiteit hebben de surfers vaak honger. In de Surf&Durf uitjes kun je ervoor kiezen gezamenlijk een hapje en drankje te nuttigen bij de aangrenzende strandtent.

Praktische informatie:

• Groepen worden gemaakt van 4 tot 8 kinderen van 8-18 jaar (evt. in overleg)
  • Zwemdiploma is verplicht
  • Het Surf&Durf uitje vindt plaats op de locatie Hart Beach Scheveningen, Den Haag

Kortom, een unieke ervaring waarbij het uitproberen van surfen centraal staat en iedereen wordt begeleid op zijn eigen niveau!

Wil je meer informatie of een prijsopgave? Stuur ons een mailtje via surfendurf@outlook.com