Vrijwilliger

Of je nu het liefst in het water surft of liever op het web: wij zijn altijd op zoek naar enthousiaste vrijwilligers om van onze surftherapie een succes te maken voor de deelnemers! Ben jij een PMT-er, heb jij een achtergrond op de surfplank of met onze doelgroep of lijkt het je leuk om ons op een andere manier te helpen? Lees dan snel verder!

Surf&Vrijwilligers

Surf&Durf hecht veel belang aan de pijlers ‘ontmoeten’, ‘ontwikkelen’ en ‘ontspannen’. Dit betekent dat je als vrijwilliger onderdeel wordt van een groep mensen met een gedeelde passie: bewegen in de buitenlucht, positieve ervaringen in de zee en een bijdrage leveren aan het sociale- en emotionele welbevinden van kinderen met weinig zelfvertrouwen.

De vrijwilligers ontwikkelen zichzelf op het strand en in de zee, zowel op het gebied van golfsurfen als in hun begeleidingsvaardigheden. Er zijn groeimogelijkheden binnen de organisatie, waardoor vrijwilligers zichzelf blijvend kunnen ontwikkelen.

De waardering van de ouders en het enthousiasme van de kinderen is de grootste beloning. Daarnaast word je onderdeel van een supertof team van vrijwilligers. Het is dan ook geen uitzondering om zelf of samen achteraf te gaan surfen, te relaxen op het strand of deel te nemen aan de georganiseerde vrijwilligersdagen van Surf&Durf.

Eén keer per jaar wordt er een vrijwilligersdag georganiseerd waarin we de begeleiding in het water met ons eigen team van vrijwilligers gaan oefenen. Op deze dag kun je kennis maken met elkaar en we gaan de zee in om te oefenen met de begeleiding in het water.

Surftherapeut

De surftherapie bestaat uit 5 zondagen op het water. Tijdens deze dagen worden de kinderen één-op-één begeleid door vakbekwame psychomotorische therapeuten.

De kinderen stellen (samen met hun ouders) persoonlijke doelen op waar in de surftherapie aandacht aan wordt besteed. Gedurende de surftherapie hebben de kinderen een vaste begeleider, die alle 5 de zondagen met hen het water in gaan. Door één-op-één begeleiding aan de kinderen te bieden krijgen ze de mogelijkheid om plezier te ervaren, spanningen los te laten en succeservaringen op te doen.

Buddy’s (begeleiders bij de Surf&Durf-club)

Deze club is voor de kinderen die de therapiegroep hebben doorlopen en graag willen blijven surfen, maar hierbij nog wel extra begeleiding bij nodig hebben. Tevens is het positief ten behoeve van het behoud van de effecten van de therapie. Kinderen kunnen zich voor losse lessen opgeven en tevens kunnen de buddy’s (persoonlijke begeleiders) ook per dag wisselen.

Je hoeft in deze begeleidingsvorm geen psychomotorisch therapeut te zijn, maar enige ervaring met de doelgroep en/of surfen is wel gewenst. Van de vrijwilligers wordt een minimale inzet van 2 beschikbare dagen gevraagd. Dit, ten behoeve van de voorspelbaarheid die deze kinderen in een bepaalde mate wel nodig hebben.

Overige vrijwilligerstaken (denk aan taken als cameraman/-vrouw, assistent locatiemanager of taken binnen de diverse commissies)

Momenteel hebben we de volgende vacatures openstaan:

• Assistent locatiemanager – locatie Domburg
  • Assistent locatiemanager Surf&Durf-club – locatie Scheveningen
  • Opleider Psychomotorische Surftherapie – heel Nederland

&Durf jij met ons in zee?

Ben je benieuwd hoe je je aan kunt melden? Wat leuk! Om een beter beeld te krijgen van jou als persoon en de ervaring die je hebt vragen we je om onderstaand aanmeldformulier in te vullen en je CV te uploaden. Na ontvangst van je gegevens nemen we (telefonisch) contact met je op om kennis met elkaar te maken en de taken en verwachtingen van het vrijwilligerswerk door te nemen. Nadien ondertekenen we de vrijwilligersovereenkomst en privacyverklaring en doen we een VOG-aanvraag.

Gegevens

*Als vrijwilliger in Den haag kun je de uren die je vrijwillig inzet bij Surf&Durf ook inzetten voor je maatschappelijke diensttijd (MDT). Dit is een programma van de overheid om jou te laten ontdekken wat je leuk vindt, waar je goed in bent en je tegelijkertijd in te zetten voor de maatschappij.

In samenwerking met de Haagse Helpers volg je dan het YourCube programma, waarbij jij je over een periode van 6 maanden minimaal 80 uur vrijwilligerswerk doet, bij Surf&Durf en/of bij diverse andere vrijwilligersprojecten in de regio Den Haag. Na afloop krijg je een Europass. Dit is een officieel Europees certificaat dat goed staat op je CV.  Neem bij interesse contact op met de Haagse Helpers (info@haagsehelpers.nl).