Over onsVrijwilligers

In de surftherapie worden de deelnemers begeleid door psychomotorische therapeuten (PMT’ers) die beweging inzetten als therapeutisch middel.  Surftherapie wordt in toenemende mate ingezet om de sociale en emotionele ontwikkeling te stimuleren. De veelgebruikte term surftherapie is niet beschermd. Surf&Durf werkt met gediplomeerde psychomotorische therapeuten met ervaring met de doelgroep.

Wanneer je bij ons komt werken, als vrijwilliger, stagiair(e) of als betaalde kracht, gaan wij er vanuit dat je op de hoogte bent van de gedragsregels en in overeenstemming met de gedragscode zult handelen.

De vertrouwenscontactpersoon (VCP) is het eerste aanspreekpunt binnen de organisatie voor iedereen die te maken heeft met grensoverschrijdend gedrag of daar een vraag over heeft en hier met iemand over wil praten. De VCP is onafhankelijk en is er voor iedereen binnen de organisatie; sporters, ouders, trainers, toeschouwer, bestuurders etc. Betrokkenen van Surf&Durf kunnen voor vragen en advies ook terecht bij de vertrouwenscontactpersoon van de sportbond of bij het Centrum Veilige Sport Nederland.